Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, kritische en daadkrachtige interne adviseur voor alle compliance aangelegenheden zoals afweging van opdrachtrisico’s en het geven van ondersteuning aan de gehele praktijk.
Jouw rol
Als compliance officer houd je toezicht op het correct naleven van de wet- en regelgeving en de procedures vanuit het interne stelsel van kwaliteitsbeheersing. Verder weet jij richting te geven aan de werkwijze van Tamek om te kunnen waarborgen dat de uitgevoerde werkzaamheden voldoen aan de hoge kwaliteitseisen die door wet- en regelgeving en het maatschappelijk verkeer worden gesteld, voor nu en in toekomst. Jij levert een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van de functie en innovatie van bestaande processen. Jij verdiept je graag in het doorgronden van nieuwe vereisten en weet de vertaalslag te maken naar de impact op onze praktijk.
De compliance officer heeft primair een toezichthoudende taak en het opstellen van rapportages is onderdeel daarvan. Jij hebt daarnaast een adviserende taak en brengt gevraagd en ongevraagd advies uit aan de kwaliteitsbepaler, het (dagelijks) bestuur, de verantwoordelijke accountants en de opdrachtteams. De onderwerpen zijn divers en gaan onder andere over het implementeren van nieuwe wet- en regelgeving, ontwikkelingen op het gebied van bijvoorbeeld de Wwft, fraude etc. Het signaleren van (compliance)risico’s voor medewerkers en beleidsbepalers ten opzichte van interne richtlijnen en externe wet- en regelgeving en het tijdig en adequaat communiceren daarover is vanzelfsprekend voor je.
Hier herken jij je in:
- Je beschikt over een afgeronde HBO- en/of WO-opleiding;
- Je bent van nature nieuwsgierig, kritisch, accuraat en hebt een onderzoekende mindset;
- Je beschikt over sterke communicatieve vaardigheden, overtuigingskracht en weet draagvlak te creëren;
- Je hebt kennis van de relevante wet- en regelgeving;
- Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als compliance officer binnen de accountancy;
- Je beheerst de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Je bent beschikbaar voor 16 tot 24 uur per week. Maar 32 tot 40 uur per week is ook mogelijk in combinatie met werkzaamheden voor opdrachtteams.
Dit bieden wij jou:
- Een marktconform salaris
- Vakantiedagen en 8% vakantiegeld
- Een uitstekende pensioenregeling
- Een laptop en telefoon
- Leuke bedrijfsuitjes
Over ons
Wij zijn Tamek. Een regionaal accountantskantoor met 5 vestigingen verspreid over het midden en oosten van het land. Met onze dienstverlening staan we letterlijk en figuurlijk dicht bij onze klant. Wij houden van persoonlijk contact en zijn van origine nuchter van aard. ‘No Nonsens’ typeert onze bedrijfsvoering misschien wel het best. We werken hard voor de klant, halen het maximale uit onze opdrachten en geven professioneel en deskundig advies. Zo kan de klant doen waar die écht blij van wordt: ondernemen!
Wij geloven dat we het beste in onze medewerkers naar boven halen door ze vrijheid, verantwoordelijkheid en vertrouwen te geven. Maar ook door elke medewerker een goede werk- en privé balans te bieden.
Daarnaast voelen we ons nauw betrokken bij verschillende maatschappelijke initiatieven. We supporten sportverenigingen in de regio, dragen bij aan goede doelen en steunen diverse culturele stichtingen om hun wensen waar te maken.